niedziela, 23 kwietnia 2017

poczytajki czytadełka

 Dzisiaj dzień książki, a ja w moich zasobach znalazłam roboczą wersję spisu ubiegłorocznych lektur z drugiego półrocza. Późno, bo późno, ale publikuję (skoro już tyle się napisałam:). Pewnie chciałam powklejać fotki...  Jest tylko jedna  - z moją półką z książkami  Kurta Vonneguta (to  jeden z moich ulubionych pisarzy:). Mam wszystkie jego książki, które zostały wydane w Polsce :) Cieszę się, że po jego śmierci ukazała się jeszcze ciekawa biografia i jego listy, a mój zbiór powiększył się o te dwie pozycje, co prawda na wirtualnej półce, bo tym razem na czytadełku. Autor ciekawy,  a wszystkie jego książki z przesłaniem : "bądźcie dobrymi do cholery!"

43.Charles J.Shields - "Zdarza się.Kurt Vonnegut : życie"*****
44.F.Dostojewski-"Idiota"***
45.Mario Vargas Llosa - "Listy do młodego pisarza"***
46.W.G.Sebald - "Wojna powietrzna i literatura"****
47.Krzysztof Kłopotowski -"Geniusz Żydów na polski rozum"*
48.Henning Mankell - "Grząskie piaski"****
49.Amos Oz Fania Oz-Salzberger - "Żydzi i słowa"****
50.Józef Hen - "Nie boję sie bezsennych nocy"****
51.Marcin Michalski Marcin Wasielewski - "81:1 Opowieści z Wysp Owczych"**
52.William Somerset Maugham - "Katalina"*
53.Zachar Prilepin - "Klasztor"*
54.Ela Sidi - "Czcij ojca swego"**
55.Javier Marias - "Tak się złe zaczyna"***
56.Zygmunt Miłoszewski - "Gniew"***
57.Sabina Baral - "Zapiski z wygnania"***
58.Józef Hen - "Nie boję się bezsennych nocy... z księgi drugiej"***
59.Józef Hen -"Nikt nie woła"***
60.Agnieszka Jucewicz - Wybieraj wystarczająco dobrze"**
61.Robert Hueghes - "Rzym"*****
62.Anthony de Mello - "Odkryć życie na nowo. Przebudzenie na rzeczywistość"***
63.Robert Hughes- "Barcelona"*****
64.Chris Stewart -"Jeżdżąc po cytrynach. Optymista w Andaluzji"****
65.Marie-Helene Lafon - "Joseph"***
66.Łukasz Orbitowski - "Inna dusza"***
67.Julian Barnes- "Arthur &George"***
68.Filip Springer - " Księga zachwytów"***
69.Kurt Vonnegut - "Kurt Vonnegut: Listy"****
70.Antonio Munoz Molina -"Zima w Lizbonie"****
71.Marie Kondo - "Magia sprzątania"****
72.Kristin Hannah-"Słowik"**

i tegoroczne  ( w tym roku postanowiłam ,że nie będę "gwiazdkować"tj. oceniać  książek),

 1. Andrzej Stasiuk - "Życie to jednak strata jest"
 2.Michel Houellebecq - "Uległość"
 3.Marek Kamiński -"Trzeci biegun"
 4.Włodzimierz Kalicki Monika Kuhnke - "Uprowadzenie Madonny.Sztuka zagrabiona"
 5.Bożena Aksamit - "Batory, skandale i miłość na transatlantyku"
 6.Jakub Małecki - "Ślady"
 7. praca zbiorowa - "Miasta marzeń.Porto"
 8.Zbigniew Mentzel - "Spadający nóż"
 9.Randy Pausch - "Ostatni wykład"
10.Viktor E.Frankl - "Człowiek w poszukiwaniu sensu"
11.Andrzej Leon Sowa - "Kto wydał wyrok na miasto"
12.K.Jerome "Trzech panów w Niemczech(tym razem bez psa)"
13.Edmund de Waal  -"Biały szlak.Podróż przez świat porcelany"
14.Clara Sanchez - "Skradziona"

3 komentarze:

  1. jestem ciekawa jak ostatni wykład??

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo dobra książka dla każdego! Oczywiście wzruszająca, bo chyba nie ma obojętnych wobec rzeczy ostatecznych. Najbardziej podobało mi się dojrzałe podejście i autora i jego otoczenia do choroby - spotkało mnie coś nieoczekiwanie złego, nie poddam się, podzielę się swoim doświadczeniem i spróbuję "wycisnąć" coś dobrego.
    U nas lekarz nie powie pacjentowi,co go czeka,ale jego rodzinie to i owszem, i wszyscy odgrywają teatrzyk, przynajmniej takie mam doświadczenia. A niezałatwione sprawy zostają....

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...